در این مطلب از سايت ميرممد برای شما عزیزان عملکرد موتورهای جستجو رو توضیح میدم.

موتورهای جستجو دارای دو عملکرد عمده هستند: خزیدن (crawling) و ساختن یک فهرست (building an index)، و فراهم کردن لیست رتبه بندی شده ی وب سایت ها برای کاربرانی که جستجو میکنن.

1- خزیدن و تولید لیست (Crawling and Indexing)

خزیدن و فهرست سازی میلیاردها اسناد، صفحات، فایل ها، اخبار، فیلم ها، و رسانه در شبکه جهانی وب.

تصور کنید شبکه جهانی وب به عنوان یک شبکه از ایستگاه ها در یک سیستم متروی شهر است.
هر ایستگاه یک سند منحصر به فرد است (معمولا یک صفحه وب است، اما گاهی اوقات یک PDF، JPG یا دیگر فایل). موتورهای جستجو نیاز به یک راه برای خزیدن کل شهر و پیدا کردن تمام ایستگاه ها در طول مسیر دارند، بنابراین آنها از بهترین لینک های موجود در مسیر استفاده می کنند.


ساختار لینک وب باعث میشه همه صفحات با هم در ارتباط باشند.

لینک ها اجازه می دهد تا ربات های خودکار موتورهای جستجو، به نام "خزنده ها" و یا "عنکبوت ها"،به میلیاردها اسناد متصل در وب برسند.

هنگامی که موتورها این صفحات را پیدا می کنند، کد آنها را رمزگشایی می کنند و قطعات انتخاب شده ای را در پایگاه خود ذخیره می کنند تا در زمان جستجوی کاربران مورد استفاده قرار بگیرند.

برای انجام این کار فوقالعاده از نگهداری میلیاردها صفحه که می توان در یک ثانیه به آنها دسترسی پیدا کرد، شرکت های موتور جستجو مرکز داده هایی را در سراسر جهان ساخته اند.

2- ساختن یک فهرست (building an index)

پاسخ دادن به پرس و جوهای کاربر، لیستی از صفحات مربوط به جستجوی کاربر بر اساس رتبه بندی.

موتورهای جستجو ماشین های پاسخ هستند.هنگامی که یک فرد جستجوی آنلاین را انجام می دهد، موتور جستجو یک دسته از میلیاردها اسناد را فراهم میکنند که دو چیز را داشته باشند:

اول، تنها نتایجی را که برای جستجوی جستجوگر مناسب یا مفید هستند، باز می گرداند. دوم، این نتایج را با توجه به محبوبیت وب سایت رتبه بندی می کند.

این دو ارتباط و محبوبیت است که در روند جستجوگرها مورد توجه است و به سئو معنا میدهد.

موتورهای جستجو چگونه ارتباط و محبوبیت را تعیین می کنند؟

برای یک موتور جستجو، ارتباط بیشتر به معنای یافتن یک صفحه با کلمات مناسب است.در روزهای اولیه وب، موتورهای جستجو به مراتب بیشتر از این گام ساده استفاده میکردند و نتایج جستجو با ارزش محدود بود.در طول سالها، مهندسان روشهای بهتری برای مطابقت نتایج با پرس و جوهای جستجوگرها را طراحی کرده اند.امروزه صدها عامل بر روی ارتباط داشتن نتایج جستجو تاثیر می گذارند و ما در مورد این مهم بحث خواهیم کرد.


موتورهای جستجو معمولا فرض می کنند که محبوب ترین سایت، صفحه یا اسناد، اطلاعات ارزشمندتر آن باید باشد.

محبوبیت و ارتباطات به صورت دستی مشخص نیست. در عوض، موتورها از معادلات ریاضی (الگوریتم) برای مرتب سازی گندم از کاه استفاده می کنند و سپس گندم را به ترتیب کیفیت (محبوبیت) رتبه بندی می کنند.

این الگوریتم ها اغلب شامل صدها متغیر هستند. در زمینه سئو ، ما به آنها "عوامل رتبه بندی" می گوییم.


میرممد جستجو ,موتورهای ,بندی ,رتبه ,محبوبیت ,ارتباط ,موتورهای جستجو ,رتبه بندی ,موتور جستجو ,نتایج جستجو ,میلیاردها اسناد ,عملکرد موتورهای جستجو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی شرکت پالایش کود | اخبار کشاورزی جاذبه های دیدنی ایران من و خدا بهترین روش های طراحی سایت معرفی کالا فروشگاهی اعتیاد/Addiction تی تی کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد